Veelgestelde vragen
Betalen
Niemand mag er ongevraagd met jouw geld vandoor gaan. Daarom maken we gebruik van een beveiligde internetbeveiliging zodra je je aankoop wilt afrekenen. Zo krijgen anderen geen kans om mee te kijken. Deze veilige verbinding heet SSL en herken je aan het slotje in je browser.
- iDEAL
- Bancontact / Mister Cash
- Klarna achteraf betalen
- Creditcard
- PayPal
- Giropay
- Directe bankoverschrijving
- Kontant (enkel mogelijk bij het ophalen van uw bestelling)
.
Betalingen via iDeal, Bancontact, Giropay en overschrijving zijn gratis.
Voor een betaling met creditcard, Klarna achteraf betalen en Paypal worden er €2,95 aan betalingskosten doorberekend.
Bezorgen
Bezorging via PostNL | Prijs | Bezorgtijd |
Nederland & België | € 6,50 | 1-2 werkdagen |
Duitsland | € 6,50 | 1-4 werkdagen |
Indien je meer dan € 75,- besteedt in onze webshop, dan verzenden wij gratis je bestelling binnen Nederland, België en Duitsland!
Ben je op het moment van bezorging niet aanwezig dan wordt je pakket standaard bij de buren aangeboden. Lukt dit niet dan krijg je van de chauffeur een bericht met een “Niet-Thuis-Code”. Met deze code kun je een keuze maken voor een tweede pakket bezorging.
Wil je het pakket liever bij je buren of op het dichts bij zijnde PostNLpunt laten bezorgen? De keuze is aan jou, eenvoudig en handig!
Zodra je bestelling is verzonden ontvang je een trackingcode op het opgegeven e-mailadres. Hierdoor kun je snel en gemakkelijk je bestelling volgen worden en kijken wanneer aflevering plaats zal vinden.
Wilt u uw pakketje ophalen in een PostNL punt dan kunt u na het invullen van uw adres een PostNL punt bij u in de buurt selecteren.
Afhalen van je bestelling
Nà afspraak is het mogelijk om je bestelling in Eijsden of Hulsberg af te halen.
Voor het maken van een afspraak graag een berichtje sturen via het contactformulier
Wat is de status van mijn bestelling?
Na het afronden van je bestelling verschijnt het in beeld dat je bestelling is geslaagd. Ondertussen ontvang je van ons een orderbevestiging in je mailbox. Wij raden je aan om de e-mails te bewaren zodat je bij eventuele vragen de juiste informatie bij de hand hebt. Mocht je deze orderbevestiging niet hebben ontvangen, neem dan contact op via het contactformulier. Zodra je bestelling verzonden is ontvangt je op het opgegeven e-mailadres een trackingcode om je bestelling te volgen.
Zijn alle artikelen voorradig?
Alle artikelen op onze website zijn op voorraad tenzij anders vermeld. Mocht een bepaalde maat uitverkocht zijn dan staat dit vermeld als je deze maat aanklikt.
Retourneren
Is je aankoop niet helemaal wat je ervan had verwacht?
Je bestelling terugsturen kan binnen 14 dagen.
Stop het artikel ongebruikt en schoon (passen mag wel) in de originele verpakking.
Let bij dekens erop dat deze haarvrij geretourneerd moeten worden anders zijn we helaas genoodzaakt schoonmaakkosten in rekening te brengen.
Via ons e-mailadres info@limburgsruiterhuis.nl.new kun je de retourzending aanmelden. Binnen Nederland is er de mogelijkheid om een PostNL retourlabel aan te schaffen a €6,50 waarmee je de retourzending voor een lager tarief met PostNL verzendt.
Uiteraard is het ook mogelijk om uw retour met andere verzendbedrijven terug te sturen.
Stuur je de hele bestelling terug, dan ontvang je het totale aankoopbedrag weer terug op je rekening. Dus ook de eventuele verzendkosten.
De verzendkosten voor het terugsturen zijn wel voor je eigen rekening.
Stuur je een deel van de bestelling terug, dan ontvang je alleen het aankoopbedrag van deze artikelen terug.
Het terugsturen van (een deel van) je bestelling is op eigen risico.
Bewaar het afleverbewijs dus goed tot je pakketje bij ons is aangekomen en verwerkt.
Retouradres: Limburgs Ruiterhuis Veldje 32 6245 CT Eijsden Nederland
E-mailadres voor de trackingcode: info@limburgsruiterhuis.nl
Passen en dan terugsturen, mag dat?
Wanneer je iets online besteld weet je natuurlijk nooit 100% zeker of datgene ook goed past. Je mag je bestelling dus gerust bekijken en passen zoals je in de winkel ook zou doen.
Wij kunnen producten alleen retour nemen wanneer deze ongebruikt zijn, in de originele verpakking zitten en voorzien zijn van de informatiekaartjes en/of labels zoals deze er bij aflevering aan vast zaten, dus helemaal compleet.
Wanneer een artikel niet schoon (bij dekens dus ook haarvrij) bij ons terugkomt, dan begrijp je waarschijnlijk vast dat wij hiervoor schoonmaakkosten in rekening brengen, dit houden wij dan in op je retourzending, of we nemen het artikel niet retour.
Garantie
We verzoeken je vriendelijk je bestelling bij ontvangst te controleren of alle artikelen in goede orde ontvangen zijn.
Mocht je opmerkingen hebben, meld dit dan binnen 48 uur na ontvangst van het pakket. Graag ontvangen we dan een mail met illustrerende foto’s van het geconstateerde probleem. Je kunt je mail verzenden naar info@limburgsruiterhuis.nl
Een artikel, welke voor garantiebeoordeling teruggestuurd wordt moet schoon en droog zijn.
Er kan geen aanspraak worden gemaakt op garantie bij:
- Beschadiging door opzet, of door nalatigheid.
- Ondeskundig gebruik of nalatig onderhoud.
- Schade die aangebracht is door geweld van buitenaf, natuur, mens of dier.
.
Naast de wettelijke garantie (Non-Conformiteit) kennen een groot aantal producten een fabrieksgarantie van minimaal een jaar. De factuurdatum geldt als ingangsdatum voor de garantie.
Indien binnen de garantietermijn een klacht gegrond is, komen de verzendkosten voor rekening van ons.
Garantie paardendekens
Schade als gevolg van geweld van buitenaf (zoals veroorzaakt door spijkers, schroeven, paardentanden, schuren of trekken) valt niet onder de garantie.
Waterdichtheid paardendekens
Het is mogelijk dat er bij hevige regenval een aanzienlijke hoeveelheid water langs de nek van het paard de deken binnendringt. Het zogenaamde inregenen.
Dekens met een matig ademend vermogen kunnen op dagen met een hoge luchtvochtigheid aan de binnenzijde klam worden, waardoor het lijkt dat de deken niet waterdicht is. Maar de deken kan dan de overtollige warmte niet snel genoeg afvoeren, waardoor er condensvorming aan de binnenzijde van de deken ontstaat. In bepaalde omstandigheden kan de binnenvoering van een deken, nadat deze van het paard verwijderd is, klam of zelfs nat worden. De deken heeft dan overtollig vocht opgenomen, wat normaal gesproken verdampt door de warmte van het paard. Omdat de deken op dat moment van het paard verwijderd wordt, wordt het verdampingsproces gestopt. De damp condenseert dan weer tot vocht, waardoor de binnenvoering klam of nat wordt. Witte vlekken op de binnenvoering zijn een overduidelijk signaal dat de deken te warm is. Je paard heeft dan gezweet onder zijn deken. Dekens die zonder juist paardendekenwasmiddel, te vaak en te warm gewassen worden verliezen hun waterafstotende en ademende eigenschappen, bovendien krimpen ze en kunnen de naden makkelijker loslaten.
Aanvullende informatie en/of foto’s voor garantiebepaling
In bepaalde gevallen is het mogelijk om de garantie te bepalen aan de hand van foto’s en/of verdere informatie. Mail de foto’s en/of de informatie zo snel mogelijk door, in ieder geval binnen 5 werkdagen.
Retourzendingen bij garantieaanvraag.
Soms vragen we je om het betreffende artikel retour te zenden. Je krijgt 14 dagen de mogelijkheid om het artikel retour te zenden. Om je garantieaanvraag in behandeling te kunnen nemen dient het artikel droog en zo schoon en geurloos mogelijk retour gezonden te worden. Deze garantie geldt naast de wettelijke rechten, welke van toepassing zijn op consumenten. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.